Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I don't wanna be an American Idiot! » 6. St. Jimmy

I don't wanna be an American Idiot!

1 juni 2009 - 19:35

442

0

201



6. St. Jimmy

Weer een nieuwe nacht, en nog steeds zwerf ik rond. Volgens mij ga ik echt in mijn eigen verbeelding leven. Sommige dingen die ik zie gebeuren… die kunnen gewoon niet waar zijn.
Ineens… Lijkt alles heel anders. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Maar alles is wazig.
Heb ik wat gebruikt ofzo? Ik kan het me niet herinneren.
Er komt een of andere persoon op me af. Doordat het nacht is kan ik niet goed zien of ik diegene ken of niet.
‘Meneer… Meneer St. Jimmy, u wordt verwacht bij uw parade.’ Zegt het meisje.
‘M… Mijn… Parade?’ Vraag ik. ‘Ja natuurlijk. Was u het vergeten? Kom snel mee, het begint zo.’ Zegt ze. Ze neemt me mee, allerlei straten door, waar ik eerder al doorheen was gelopen. Verderop zie ik een enorme menigte staan. ‘Euhm… Komen zij allemaal voor mij? Nee toch?’ Vraag ik. ‘Dacht het wel.’ Lacht het meisje.
Even later begint de parade. Ik heb geen idee hoe ze ineens op dat idee komen. Ik heb me wel even snel bij laten praten. Het schijnt dat ik niet altijd even geliefd ben, maar dat veel mensen wel doen alsof. Nou, daar ben ik lekker mee. Ik zou nogal ongehoorzaam zijn, en dus absoluut niet doen wat mijn ouders mij zeggen, dat zou niet zo moeilijk zijn. Er was alleen één ding waar ik een beetje van schrok. Het zou zo zijn dat ik ervan houd om mensen net zo lang om te praten totdat ze zelfmoord plegen. Dat was ook de reden dat ik niet echt geliefd was. Maar als er iets niet naar mijn zin zou zijn, zouden er koppen rollen.
Oké, deze rol moet ik dus weten vast te houden totdat dit rare gedoe voorbij is. Dit kí¡n geen werkelijkheid zijn.
Er rijden allemaal praalwagens, en ergens bij de middelste zit ik. Ik kijk neer op alle mensen. Ze juichen. Zo gaat het een hele tijd.
Als ik van de praalwagen af kom is er een iemand in de menigte die woest naar me schreeuwt. ‘Het is jouw schuld dat mijn dochter zelfmoord gepleegd heeft! Jij hebt haar omgepraat!’ Schreeuwt hij. De man, een jaar of 40 denk ik, blijft doorgaan. Ik voel de woede opborrelen. ‘Heb je het tegen mij?! Ik zal je iets geven om over te janken!’ Schreeuw ik. De man schrikt van mijn plotselinge actie. De menigte schreeuwt: ‘Saint Jimmy, Saint Jimmy!’
‘Je weet wat er van komt als je tegen mijn wil in gaat, dus houd je bek voordat ik je neerknal ouwe jongen.’ Zeg ik woest. De menigte gaat door met schreeuwen, maar de man geeft niet op en blijft schreeuwen. Met gevolg dat ik mijn belofte nakom.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.