Hoofdcategorieën
Home » Overige » I don't wanna be an American Idiot! » 9. Extraordinary girl
I don't wanna be an American Idiot!
9. Extraordinary girl
Ik ga mee met Jesus of Suburbia. Het meisje, waar ik eerlijk gezegd haar naam van ben vergeten, lijkt teleurgesteld. We gaan naar New York.
De dagen gaan voorbij en ik blijf aan Whatsername, het meisje, denken. Ze had even gezorgd dat ik me weer goed voelde. Even de werkelijkheid laten vergeten.
Waarom ben ik zo stom om met Jesus of Suburbia mee te gaan?
Ik heb geen idee waarom, maar toch heb ik het gedaan. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, zo dom van me om die keuze te maken.
‘Zit je nog steeds met Whatsername in je hoofd?’ Vraagt Jesus of Suburbia. ‘Ja.’ Zeg ik met een zucht. ‘Laat haar, ze bedriegt je waar je bij staat.’ Zegt hij. Ik kijk hem niet begrijpend aan. ‘Waarschijnlijk had zij helemaal geen oogje op je en loopt ze nu al met een andere jongen te flikflooien.’ Zegt hij. ‘Waarom denk je dat?’ ‘Geloof me, dat ís nou eenmaal hoe ze is, en daar kan ze weinig aan veranderen.’ Zegt hij. Punt. Einde discussie. Geen verdere uitleg.
Hoe langer we onderweg zijn, hoe meer ik me ga afvragen of ik wel de goeie keuze heb gemaakt.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.