Hoofdcategorieën
Home » Tokio Hotel » Busted on loving my married, best friend. [Th] » Busted on loving my married, best friend. [Th] -003-
Busted on loving my married, best friend. [Th]
Busted on loving my married, best friend. [Th] -003-
Wie zegt dat het zal overleven dankzij deze achterlijke trouw. Wie zegt dat Ashley hiermee akkoord zal gaan, dat ik hier blijf wonen? Wie zegt dat ik nu op dit moment me hier uit zal redden door een leugentje om bestwil?
Faith. Zegt Bill zacht. Ik voel hoe er een vinger onder mijn kin wordt geduwd en me dwingt naar Bill te kijken. Vertrouw je me? Vertrouw ik hem? Ja toch? Hij is mijn beste vriend. Ik vertel hem alles, dus dat betekent toch dat ik hem vertrouw? Ik denk niet dat Bill al mijn geheimen zal doorvertellen. Tien seconden heeft het stil gelegen. Bang kijkt Bill me aan. Tuurlijk vertrouw ik je. Zeg ik met een flauwe glimlach erbij gepropt. Waarom wil je dan niet zeggen wat er is? Vraagt hij bezorgd. Misschien kan ik helpen? Je weet maar nooit. Ik zucht. Tuurlijk kan hij helpen, het enige wat hij hoeft te doen is een andere bruid zoeken, die me veel beter ligt dan Ashley, maar wat moet ik dat beslissen?
Ik kan niet zeggen met wie Bill moet trouwen. Gewoon, ik voel me niet zo lekker. Zeg ik moe. O oké. Hopelijk ben je op de trouw niet ziek. Glimlacht Bill me toe. Ãâ°n daar gaan we weer. Die beroemde trouw. Kan niemand een keer denken aan iets anders dan die kut trouw. Hmmm.. Klinkt mijn antwoord. Ik denk dat ik naar mijn kamer ga, even in bed liggen. Ik ben wat moe. Zeg ik dan even later om uit deze dodelijke stilte te ontsnappen. Oké. Veel beterschap. Dankje. Al wat minder depressiever dan daarnet, begin ik de trappen te beklimmen. Op naar mijn kamer. Met mijn klamme handen doe ik mijn kamerdeur open en schrik als ik zie wie er op me wacht in mijn slaapkamer.. Ashley.
Reacties:
Hoii...
Snel verder nouw wil ik weten wat Ashley wilt van haar...
Faith moet trouwen met Bill en niet Ashley...
Nou ja snel verder
xxx Sweety
Kijk, dat laatste dat vond ik dan een geweldig einde: een cliffhanger, alle mogelijke voorstellingen van wat er nu gaat gebeuren, etc. Ik bedoelde met dat het kort was, bv. dat dit stukje net geen 260 woorden telt. Jij vraagt hoe ik de stukjes wil, wel ik zie de 'standaard' lengte van een stukje op ongeveer 1000 woorden minimum. Nee, dit is geen aanval. Nee, dit is geen "rot op met je kutverhaal". Ik hoop dus ook geen "rot dan op met je kritiekreactie" terug te krijgen, want ik ben iemand die graag wil helpen bij een verhaal en als jij dit niet wilt horen, dan moet je me dat gewoon zeggen en dan doe ik het gewoon niet meer, oké? <3 Maar for now, ik ga even eerlijk zijn: ik vind de stukjes dus heel erg kort. Er zijn er drie gepost, maar het enige dat er tot nu toe gebeurd is of dat we nu al weten, is dat Tom getrouwd is met iemand die Faith mag, dat Bill gaat trouwen met iemand die ze niét mag (maar die hebben we nog niet gezien) en dat Bill bezorgd is omdat ze er wat depressief bij zit. Behalve een wat-is-er?/nee-ik-zeg-het-liever-niet/oké-dan/-achtige dialoog is er ook niet veel gezegd. Snap je wat ik bedoel? Ik ben er zeker van dat je heus reacties krijgt, hoe kort of lang jij je stukjes ook maakt en hoe dan ook zullen mensen je verhaal lezen (ik ook) - maar ik zeg het nog een keer: dit is mijn persoonlijke mening. Ik ben verder nog steeds ontzéttend benieuwd naar Ashley en naar hoe het verhaal verder vordert, maar ik krijg een klein beetje de indruk dat je niet echt weet hoe je wilt dat het verder gaat, omdat het zo 'traag' gaat en het lijkt alsof je super veel moeite moet doen om dit eruit geperst te krijgen. Nee, dit bedoel ik opnieuw niét aanvallend maar als jij dit niet meer wilt horen, dan is dat ook prima. (Ik vond het zelf bijvoorbeeld wel nuttig om te horen dat het eerste stuk van mijn verhaal 'nogal vaag' was - omdat het in mijn hoofd wél duidelijk is maar daarom in mijn geschreven stuk nog niet en dat vergeet ik wel eens)
Of hoe ik het gedoe over de lengte bedoelde: mijn reactie op dit stuk zou voor de derde keer zijn: "Ik ben benieuwd naar Ashley!" - omdat ik eigenlijk niet echt iets anders gelezen heb, snap je?
Voor de laatste keer: don't feel offended en PM me of wat dan ook als je deze dingen niet meer wilt horen, maar ik ga mij ook niet inhouden want voor hetzelfde geld ben jij een schrijver die zegt: geef alsjeblieft kritiek want ik wil evaluatie krijgen (en ja, zo ken ik een massa schrijvers die dat boven hun verhalen zetten). Oké? ^^
En nu moet je niet per se voor mij trager gaan posten of zo - het is nog altijd het belangrijkste dat je schrijft hoe JIJZELF het het mooiste vindt. Vind jij dit leuker, dan moet je dat vooral blijven doen omdat het ergste (naast slecht verzonnen verhaallijnen of geen interpunctie of zo) dat er in een verhaal kan zijn, een overduidelijke boodschap van "Ik schreef dit dik tegen mijn goesting" is. Als dat doordringt in je stukjes, dan is het nooit goed. Daarom: hoe mijn reactie ook is, als jij zegt: sorry, maar ik vind mijn stukjes zelf wél prima in orde - dan moet je zo blijven verder schrijven en je verliest mij zeker niet als lezer en daarom bedel ik nu nog steeds om meer. <3