Hoofdcategorieën
Home » Jonas Brothers » Starstruck. [JB+Own Characters] » Chapter Four / Do It Up.
Starstruck. [JB+Own Characters]
Chapter Four / Do It Up.
Ik zag langzaam de tijd voorbij strijken. Om drie uur pakte ik mijn spullen bij elkaar.
Bij de balie van het hotel was ik toch wel zenuwachtig geworden. Wat nou als hij
lief lijkt, maar eigenlijk echt een onwijs ego heeft?
"Pardon," zei ik tegen de vrouw achter de balie. Ze keek op. "Holly Stewart,
van Teen Pop Magazine. Ik kom voor Nick Jonas."
"Ohja, ik verwachtte u al. Derde verdieping, kamer 42." zei de vrouw.
"Danku." zei ik en liep richting de lift.
Toen ik bij kamer 42 aankwam, zag ik net iemand de deur dichtdoen en naar de trappen lopen.
"Oh.. Nick! Wacht even!" riep ik achter hem aan.
Nick draaide zich om. "Ken ik jou?" zei hij.
"Oh, sorry." zei ik, en gaf hem een hand. "Holly Stewart, van Teen Pop Magazine. Ik ben voor het interview."
"Maar.. Ik verwachtte een 'Jennifer'?" zei Nick.
"Ja.. Nee, Jennifer is op vakantie ofzo, interesseert me niet, maar ik moet het overnemen." legde ik uit.
"Oké dan. Laten we maar beginnen."
"Ik ben met m'n broers naar een disco gegaan, dat ieder geval wel." vertelde Nick, "We hebben
niet erg veel samen gedaan. Ik heb daar wel een meisje ontmoet, maar heb haar nog niet teruggebeld."
Midden in een zin stopte ik met schrijven.
"Hm.. Oké.." deed ik alsof ik van niets wist. "Holly, heet ze hè? Het was erg gezellig zeker? En jij
bent de volgende ochtend haar huis uitgegaan en haar niet meer teruggebeld.. Oké, genoeg informatie."
"Hè? Maar-"
"Waarom heb je me niet teruggebeld Nick?" zei ik serieus.
Nick bleef even stil. "Hoort.. deze vraag ook bij het interview?" vroeg hij aarzelend.
"Niet leuk!" riep ik, "Waarom heb je niet teruggebeld?"
"Ik.. Ik had er de tijd niet voor!" zei Nick.
"Bullshit!" zei ik, "Je hoort een meisje na zoiets terug te bellen, in wat voor omstandigheden dan ook!"
"Ik geloof niet dat dit werk- en privézaken apart houden is." zei Nick, "Als de het interview afmaken,
bel ik je vanavond."
"Bekijk het." zei ik, en deed m'n armen over elkaar."
"Kom op, dit is zonde van je werk." zei Nick.
Ik zuchtte, en ging zitten. "Oké dan."
"Dus, hij herkende je wel?" vroeg Sara.
"Ik geloof van niet!" zei ik. "Ongelooflijk. Serieus, als hij me niet belt.."
"Hij belt vast wel." zei Sara, "En anders ga je naar hem toe."
Thuis aangekomen snelde ik gelijk naar het antwoordapparaat. Eén nieuw bericht.
"Hé.. Holly.. Hoe gaat het?" hoorde ik Nick's stem. Ik rolde met mijn ogen. Kleuter.
"Nouja, ik bel je nu dus.. Maar je nam niet op." Het bleef even stil. Daarna hoorde ik
een deur opengaan, en Nick zuchten.
"Nicholas, schiet op! We gaan zo!" hoorde ik iemand anders zeggen.
"Ja Joe, ik ben al klaar! Ik kom er zo aan!" zei Nick geïrriteerd.
Ik hoorde de deur dichtgaan, en Nick nogmaals zuchten.
"Ben ik weer." zei hij, "Ik moet zo gaan, maar.. Heb je misschien zin om.. met me uit
te gaan deze week? Ik hoor het wel.." Einde bericht. Oké, hij had me gebeld.
Maar wat moest ik nou doen? Gelijk terugbellen, of wachten tot morgen?
Aarzelend toetste ik zijn nummer in. Na drie keer overgaan, werd er opgenomen.
"Met Nick."
"Hé, Nick, met Holly." zei ik. Nu snapte ik wat hij er zo moeilijk aan vond. "Ik heb je bericht net gehoord."
Nick zei even niets. "En.. Wat zeg je ervan?" zei hij.
"Nou, ik zou het best wel een keer willen proberen," zei ik. "Is morgen oké?"
"Ja, ik denk het wel. Om acht uur?" zei Nick.
"Is goed, ik kom wel naar het hotel toe." zei ik, "Tot morgen dan." Ik hing op.
"Hier ben ik, je redding!" riep Sara toen ze m'n appartement instormde.
"Ik weet écht niets! Ik heb alles al een keer aangeprobeerd!" zei ik.
Sara trok me mee naar mijn kledingkast, en begon alles overhoop te halen.
"Zwart jurkje, Converse, mijn gouden halsketting, en dat setje armbanden." zei ze.
"Welke Converse?" vroeg ik.
"Je roze, nou goed?" zei Sara, "Je korte zwarte natuurlijk, sukkel!"
"Maar die zijn kapot!" gilde ik.
"Deze dan!" zei Sara, en gooide een paar dichte hakken naar me toe.
"Maar die zitten niet lekker!" zei ik.
"Ga je de estafette houden in dat restaurant dan? Trek aan, het is al bijna achtuur!"
Snel deed ik mijn jurkje aan, schoof in mijn schoenen, en deed de sieraden om. Ik bedacht me,
deed de ketting af en deed ervoor in de plaats nog twee armbanden om.
"En mijn haar?" vroeg ik.
"Niets mee doen, zit perfect." zei Sara, en ging er nog een paar keer met de kam doorheen. "Prachtig."
"Het is achtuur.." zei ik.
"Naar het hotel, nu!"
"Hé.. Holly!" zei Nick, toen hij de deur van zijn hotelkamer opendeed. Hij liet zijn ogen over me heenglijden. Ik voelde me er steeds minder gemakkelijk bij.
"Hé Nick," zei ik, "Zullen we gaan?"
"Nicholas, vergeet je-" Joe Jonas hield abrupt zijn mond. Wat zag hij er toch charmant uit,
met joggingsbroek, versleten t-shirt, warrig haar en al.
Hij volgde Nick's voorbeeld, en bekeek me van top tot teen. Ik glimlachte.
"Hoi Joe," zei ik, "Je mond hangt open."
Joe deed snel zijn mond dicht. "Hoi.. Jij bent vast Holly." zei hij zacht.
"Inderdaad," zei ik, "Jij wilde Nick nog iets geven?"
"Uhm.. ja..." zei Joe verward, en gaf Nick een gouden horloge. "Hier."
Ik wilde er op in gaan, want het horloge was achterlijk mooi, maar ik hield mijn mond.
Joe vluchtte zo snel als hij kon weer terug naar binnen.
Ik lachte. "Zullen we gaan?"
verder