Hoofdcategorieën
Home » Harry Potter » Teddy Lupos » Teddy Lupos 36
Teddy Lupos
Teddy Lupos 36
De les gedaanteverandering was simpel. Ze moesten hun haar van kleur laten veranderen. Tim liet het zijne in de fik vliegen. Het duurde nogal lang voordat iemand het zag omdat het van nature al vuurrood was. Toen het opgemerkt werd brak er paniek uit. Teddy maakte er handig gebruik van en maakte zijn haar paars. Zonder gebruik van toverstok weliswaar. Tim ging naar de ziekenzaal en Teddy had een 10, Frederick een 9. Die daardoor een nog grotere hekel aan Teddy kreeg. Stijn had een 7 omdat hij zijn haar iets lichter had gekregen. Frederick had zijn haar van bruin naar zwart gekregen. Toen ze naar buiten wouwen gaan hield proffesor Flitser hen tegen. "Griffoendor wacht even!" de Griffoendors bleven nieuwsgierig staan. De zwadderaars botste tegen hen op. Al deed Frederick het nogal verdacht hard tegen Teddy. Toen ze eindelijk buiten waren zei Flitser "Ik moest jullie van proffesor Thomas melden dat: Over twee weken is de eerste zwerkbalwedstrijd tegen Ravenklauw. Zorg dat jullie er allemaal zijn!" Opgewonde verlieten de Griffoendors de klas. Niemand besteedde nog aandacht aan de 10 van Teddy. Pas laat op de avond dacht Stijn er aan. "Hoe deed jij dat? Je hebt zelfs een les gemist!" "Frederick deed het niet veel slechter." zei Teddy het 'hoe' in de vraag vermijdend. "Ja, maar Frederick zijn moeder was vroeger heel goed in gedaanteverandering en zij had hem al wat trukjes geleerd. Daar heeft hij de vorige les over liggen stoefen." "Mijn moeder was er ook héél goed in." antwoorde Teddy naar waarheid. Toen kwamen ze bij de leerlingenkamer en Teddy deed of hij Stijn niet hoorde zeggen: "maar zij kan jou toch niets geleerd hebben?" Het volgende moment was iedereen druk in gesprek over de komende zwerkbalwedstrijd."
cool