Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » A Magic Occasion » A Sea of Fire

A Magic Occasion

11 aug 2009 - 14:27

917

0

238



A Sea of Fire

Ayla keek haar ogen uit in de kamer, het was een kamer vol met hi-tech apparatuur. ‘Hoe is dit allemaal mogelijk?’vroeg Ayla verbaast.
‘Wij hebben hier de beste uitvinders van deze tijd. Wij leven eigenlijk een paar jaar verder dan de mensheid.’ antwoordde Huwgo.
Ayla keek nog steeds haar ogen uit, ze had wel eens een documentaire gezien over al deze apparaten. Volgens dat programma zouden in tweeduizend-negen dat soort apparatuur nog lang niet bestaan. Huwgo stond inmiddels al bij een van de apparaten.
‘Ayla kom eens hier’ zei hij. ‘Ik wil dat je het hoofd van Du Vabner Huwest leert kennen: Kierze Keogh.’
‘Het is mij een eer om u te ontmoeten’ zei Ayla en maakte een lichte buiging.
‘Het genoegen is wederzijds’ antwoordde de ruim zestig jaar oude vrouw. Ze draaide zich richting Huwgo en vroeg op een bijna fluisterende toon: ‘Is dit de dochter van?’
‘Ja, maar daar hoeft ze nog niks over te weten’ antwoordde Huwgo op dezelfde fluisterende toon. Hij draaide zich weer richting Ayla en sprak weer op normaal volume ‘Kom je mee? Dan laat ik je de rest zien’ Ayla geroete Kierze nog en volgde Huwgo toen.
‘Wat was dat gedoe met de dochter van?’vroeg Ayla verbaast.
‘De dochter van? Wanneer heb jij dat gehoord?’ vroeg Huwgo geschokt die rood aan liep.
‘Dat zeiden Kierze en jij net’ zei Ayla zuchtend.
‘Niet waar!’ zei Huwgo snel, en opende een deur. ‘Kom! We gaan hier kijken’
Ayla was verbaast van Huwgo’s snelle antwoord, net alsof hij is verborg. Toch stapte ze de kamer binnen, het was een niet al te grote kamer -zo’n zes vierkante meter schatte Ayla. Een slaap kamer zo te zien.
‘Dit wordt jou kamer voor de komende tijd’ zei Huwgo.
‘Wat?! Mag ik hierna niet gewoon naar huis?’ Ayla vond het hele gedoe oppeens niet zo grappig meer.
‘Misschien had ik dit eerder moet zeggen’ zuchtte Huwgo. ‘Iedereen met het de Cervix Cor -Oftewel de innerlijke kracht- is één van ons. Wij willen iedereen behoeden van het leger en hun snode plannen. En de beste bescherming voor jullie is bij ons, we willen jullie dus zo veel mogelijk bij ons in de buurt hebben.’
Ayla begon nu zich nu dieper in dit te verdiepen, haar moeder was spoorloos en haar vader dood. Ze woonde bij haar tante, maar die zou het niks uitmaken als ze weg ging, Ayla vond het toch altijd lijken alsof ze haar niks uitmaakte. ‘Oké, ik doe het.’
‘Goed gesproken’ zei Huwgo en gaf haar een schouder klopje. ‘We hebben een telegram naar je tante gestuurd en hebben gezegd dat je bij ons verblijft voor een lange tijd. Maar als je je tante ooit tegen komt doe je alsof je haar niet kent, en je vertelt haar al helemaal niks over de organisatie!’
‘Begrepen’ zei Ayla kort maar bondig.
‘Oké, je mag nu zelf een beetje rond lopen. Als je de weg kwijt bent kan je het aan iedereen vragen.’ Huwgo greep in zijn broek zak en gaf een pasje aan Ayla, het was een zelfde soort pasje als wat Huwgo gebruikte om de hi-tech kamer in te komen. ‘Hiermee heb je toegang tot de meeste kamers. Ik ga nu weer mijn eigen weg, kijk maar lekker rond’ zei Huwgo en verliet de kamer.

Ayla was inmiddels een beetje aan het rondstruinen door het grote gebouw, het was van vele gemakken voorzien. Er stond een douche ruimte tegenover de kamer van Ayla, ook was er een televisie waar meerdere kinderen van haar leeftijd zaten. Ze besloot er -nog- niet heen te gaan, ze wou eerst nog een beetje rond kijken.
Ze stond nu voor een groot -half rond- raam, ze keek uit over heel Amsterdam. Ze was te hoog om de mensen te zien, de mensen die ze nu ‘’gewoon’’ of ‘’normaal’’ kan noemen. Ayla liep weer verder en kwam bij een glazen deur, achter de deur stonden dummy’s, trainings dummy’s. Ze besloot de kamer binnen te gaan waar tot haar verbazing geen slot op zat.

In de kamer stonden een tiental dummy’s met een meter tussen twee dummy’s. Een grote gespierde man kwam op haar aflopen. ‘Jij bent de nieuwe, toch?’
‘Ja, meneer’ knikte Ayla ‘Ayla Magusa’
‘Magusa?’vroeg de man geschokt. ’Gerro Robus’ zei hij toen vluchtig. ‘Ik ben de leraar magie. Wil je alvast vandaag even oefenen voordat je echte lessen beginnen morgen?’
‘Dat lijkt me een goed idee’ zei Ayla en volgde Gerro naar een dummy waar niemand stond.
‘Oké, je weet zeker wel dat je je vuisten moet ballen bij elke spreuk?’
Ayla knikte en balde alvast haar vuisten.
‘We beginnen simpel, met deze spreuk laat je een kleine vlam en als je wilt kan je hem zelf afschieten. Zeg mij na: Ignis Pila en open dan je hand.’
Ayla deed hem na, en inderdaad! Een kleine vlam brandde in haar handpalm. Het leek wel te dansen over de Cervix Cor.
‘Oké, goed gedaan. De meeste mensen lukt dit niet in één keer. Als je nu richting de vlam blaast zou hij in een rechte lijn naar je doel vliegen. Ik zal heet voor doen.’ Gerro blies tegen de vlam en die schoot recht op de dummy. Snel zei hij nog een spreuk waardoor er water uit zijn handpalm schoot en zo de dummy kon doven. Ayla blies zo hard als ze kon tegen de vlam, maar in plaats van dat de kleine vlam weg vloog werd de vlam een lange straal vuur en schoot in een recht lijn tegen de dummy.
‘Wow!’ was het enige dat Ayla nog hoorde. Toen werd het zwart voor haar ogen en verloor ze haar bewust zijn.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.