Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » A Magic Occasion » Jayd M.

A Magic Occasion

11 aug 2009 - 14:28

979

0

189



Jayd M.

Ayla opende langzaam haar ogen. Haar hoofd bonsde als een gek. ‘Waar ben ik kraamde ze uit’
‘Je bent in de ziekenhuiskamer’ hoorde ze de stam van Huwgo zeggen. ‘Je heb teveel van je Cervix Cor gebruikt, je lichaam kon dat niet aan en daardoor viel je flauw.’
Ayla keek nu de kamer rond. Huwgo Kierze en Gerro stonden naast haar bed.
‘Je heb gelukt dat je nog leeft’ lachte Gerro.
‘Wat is er eigenlijk gebeurt?’ vroeg Ayla kreunend.
Kierze ging op de punt van haar bed zitten en pakte haar handen vast. ‘Ayla, jij heb ongelofelijk veel kracht in je. De zwakkere spreuken kunnen bij jou als super sterk worden’
Ayla begreep er niets van, bij haar was zwak, sterk, omdat je zo sterk was? ‘Waarom ben ik dan zo sterk’
Kierze zuchtte. ‘Ayla, jij…’ Ze zuchtte nog een keer maar nu dieper ‘Je moet hier zelf achterkomen’ ze stond op en liep weg, gevolgd door Huwgo en Gerro.
Een zuster kwam aanlopen. ‘Ik ga nu een genezing spreuk over je uitroepen. Concentreer je gewoon, en dan doe ik de rest.’ Ayla sloot haar ogen en maakte haar geest leeg. ‘Melior’ Ayla voelde een heerlijke, zachte kracht door haar lichaam stromen. Het voelde alsof ze opnieuw geboren werd. Ayla opende haar ogen weer, alles was helderder dan ooit te voren. Ayla stond op, tot haar grote verbazing kon ze gewoon lopen! Ze had verwacht dat ze niet gelijk kom lopen, en dit weer langzaam moest opbouwen. Maar nee. ‘Dank u!’ riep Ayla en rende de kamer uit.

Inmiddels liep Ayla weer, ze liep door een aantal lange gangen. Ze kwam bij een splitspunt, en sloeg daar af naar links. Ze kwam een gang van ongeveer tien meter, met aan de muren schilderijen met daaronder gouden naamplaatjes. Op het eerste schilderij stond een man, andere mensen knielde voor hem, het leken onderdanen. Op het gouden naamplaatje stond: Leider Quintis, de man die zijn leven heeft gegeven voor zijn onderdanen. Op de volgende zeven schilderijen stonden ook leiders en heersers. Ayla kende ze overigens niet, ze nam aan dat het allemaal heersers -en heerseressen- waren uit de kring van Du Vabner Huwest. De vrouw op het negende schilderij kwam haar wel bekent voor. Jayd M. De vrouw die zich gevangen heeft laten nemen, zodat wij vredig verder konden leven. Ze is op tot de dag van vandaag nog steeds vermist. Stond er op het naamplaatje.
‘Ze is -of misschien was- de grootste magiër sinds tijden’ klonk de stem van Huwgo. Ayla draaide haar hoofd een kwartslag en zag dat Huwgo haar richting op kwam. ‘Ik heb haar goed gekend, ze was een goede vriendin. Ik was er kapot van toen het legen haar meenam, ik zoek nog steeds elke dag naar haar. Gelijk toen we merkte dat ze weg was probeerde we telepathisch contact met haar te maken. We kregen een zwak signaal binnen. Jayd zei dat je zich vrijwillig had laten meenemen, zodat het leger ons niks zou doen. Het laatste wat ze zei was: ‘Zorg goed voor mijn baby!’ Toen werd de verbinding verbroken en hebben we nooit meer wat van haar gehoord. We weten niet waarom ze de verbinding verbrak, er zijn meerdere mogelijkheden. Ze had teveel van haar magie gebruikt en was zo moe dat ze haar bewust zijn verloor -dat is ook het gene wat jou overkwam-, ze verbrak zelf de verbinding, haar magie werd van haar afgenomen, of’ Huwgo slikte even ‘Of ze is vermoord. Maar we gaan er vanuit dat dat niet het geval is.’
‘Wow’ was het eerste wat Ayla uitbracht, en vroeg toen: ‘Wie was die baby?’
‘Dat is strikt geheim. Sorry, maar daar kan ik niks over vertellen.’ Toen draaide Huwgo zich om en liep weg.
Ayla liep weer terug, ze kon Jayd maar niet uit haar gedachten krijgen. Ze moest meer van haar weten, en al helemaal wie die baby was. Ze besloot de bordjes waar bibliotheek op stond te volgen, in de hoop dat ze wat boeken kon vinden.

Ayla legde haar pasje op de scanner voor de deur. Ayla Magusa. Veertien jaar. Rank: Junioren. De deur ging open en Ayla liep naar binnen. Ook in deze kamer keek ze haar ogen uit, boekenkasten van minimaal tien meter hoog! Hier moet wel wat iets over Jayd M. te vinden zijn dacht ze. Ayla liep naar een kast waar met grote letters op stond: Oudheid. Ze begon je kijken bij de letter J. Tot haar grote verbazing kon ze niks vinden. Misschien behoorde Jayd wel niet tot de categorie Oudheid. Ze wist dat Jayd niet al te lang geleden gevangen werd genomen, wat Huwgo heeft haar gekend. Ayla besloot achter een computer te kruipen en zo zoeken of er boeken over Jayd M. waren.
Na een half uur zoeken had ze eindelijk iets gevonden, het stond bij de afdeling Oorlog III. Ayla besloot naar de afdeling te gaan, volgens de computer heette het boek: Oorlog III: Het verlies van Jayd M. Al snel had Ayla het boek gevonden. Ze vroeg zich echter wel af waarom er altijd Jayd M. werd gezegd, en niet haar volledige achternaam. Ze had een plekje gevonden in de lobby van de bibliotheek. Tegenover haar zat een oudere man van rond de twintig, zo te zien was hij erg verdiept in een boek over Oorlog III: Het dodental.
Er viel Ayla gelijk al iets op bij de eerste bladzijde, overal was de achternaam van Jayd eruit gescheurd. Alsof niemand mocht weten wat haar achternaam was. Ondanks de gaten in het boek las Ayla verder. Volgens het boek was Jayd een weduwe, een weduwe dan iemand die geen magie kon gebruiken.
‘Goed boek wat je daar heb’ klonk een stem. Ayla legde haar boek op tafel en zag dat de man die tegenover haar zat tegen haar praatte. ‘Ik ben Seoul Ezratoq, ik geef geschiedenis hier.’
‘Ayla, Ayla Magusa. Ik ben nog redelijk nieuw hier.’
‘M… Magusa?’ stotterde Seoul


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.