Hoofdcategorieėn
Home » Twilight » Jacob's Story » Chapter 3
Jacob's Story
Chapter 3
Dat is best heftig. Ik belde eerst Bella op om te vragen hoe het met haar ging en het verhaal van haar te horen. Bella was verbaasd dat ik belde. Maarze verzekkerde mij dat alles goed ging en vertelde het zelfde verhaal iets meer uitgebreid dan Billy, maar het was het zelfde verhaal. Daarna ben ik naar de garage gegaan en ben aan mijn Golf gaan werken. Het was een oude Volkswagen Golf iut 1986, een klassieker dus. Er moest nog een hoop aan gedaan worden en er moest veel gekocht worden, maar daar had ik nu het geld nog niet voor.
Een maand later.
Ik hoorde dat er een groep jongeren op ons terrein was. Bij het strand om precies te zijn. Samen met Sam, Jessica, Quil, Embry, Paul, Kim en Jared gingen we naar hun toe. Er waren maar een paar mensen toen we daar aan kwamen. Die zeiden dat de rest naar de getijdenpoelen waren en zo wel terug zouden komen. Nog geen kwartier later kwam die groep er inderdaad aan. Ik zag dat Bella er ook was. Ik vond het leuk haar weer te zien. Ze herkende mij volgens mij eerst helemaal niet of ze zag mij niet. Toen werd er gegeten en daarna ging er weer een groep naar de getijdenpoelen toe, met die groep gingen Quil en Embry ook mee. Een jongen van wie ik dacht dat hij Mike heette en een meisje die ook Jessica heette gingen naar de winkel toe in het dorp samen met Paul en Jared. Bella bleef achter samen metTyler en Lauren. Sam, Jessica, Kim en ik bleven ook achter bij het kampvuur. Ik ging naar Bella toe en begon met haar te praten.
“Heey Bella, leuk je weer te zien.”¯ zei ik met een opgewekte stem.
“Hey Jacob, ook leuk jouw weer te zien. Hoe gaatie?”¯ vroeg Bella op een vrolijke manier.
“goed en hoe gaat hij met jou dan? Ik zie dat je veel vrienden hebt gevonden.”¯
“ook goed.”¯ Ze moest even lachen en zei toen: “en ja ik heb inderdaad veel vrienden gevonden.”¯ Er viel een korte stilte toen Bella weer iets zei. “weetje dat ik me jouw eigenlijk niet meer kon herinneren oen je samen met Billy de truck bracht?”¯.
Daar moest ik wel om lachen. “dat is niet raar. Ik ben de jongste van het gezin, ik denk dat je Rebecca en Rachel wel herindert.”¯
“Inderdaad, nu je het zegt. Zijn ze hier ook?”¯ en Bella keek naar Jessica en Kim die bij het water stonden.
“Nee, Rachel heeft een beurs gekregen voor Washington State University en Rebecca is getrouwd met een Samoaanse surfer. Ze woont nu op Hawaï.”¯
“getrouwd. Wauw.”¯ Bella keek stom verbaasd. Dat was ook wel begrijpelijk. Rachel en Rebecca waren maar een jaar ouder dan Bella.
“En hoe doet je pick-up het?”¯ vroeg ik om het gesprek gaande te houden.
“Ik vind hem te gek. Hij loopt prima.”¯
“Ja, maar hij is super traag.”¯ Lachte ik. “ik was zo opgelucht toen Charlie hem kocht. Mijn vader wilde me niet aan een andere auto laten bouwen toen we nog een auto hadden die het nog deed.”¯
“Zo traag is hij niet.”¯ Wierp Bella tegen.
“Heb je geprobeert harder dan 90 te rijden?”¯
“Nee.”¯
“Goed. Niet doen.”¯ Ik grijnsde.
Bella lachde terug en zei: “Hij doet het prima tijdens botsingen.”¯
“ik denk dat zelfs een tank dat oude monster niet plat zou krijgen.”¯ Stemde ik lachend in.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.