Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » So pure as a Soul (Bleach) » Rise of the Full Red Moon

So pure as a Soul (Bleach)

15 okt 2009 - 22:08

546

2

252



Rise of the Full Red Moon

Eerste hoofdstuk vandaag afgeschreven, please leave a message after the final dot.

Het was heet in de klas. Terwijl Pride zijn huiswerk maakte in zijn laatste uurtje op school, luisterde hij naar wat muziek op zijn mp4. Veel mensen in zijn klas vonden hem vreemd, niet alleen omdat hij niet erg uit toom zou vallen bij een rock concert, maar ook om een andere reden. De zoemer ging en hij stond op. Thuis verwachtte hij geen warm welkom, zijn ouders waren nauwelijks thuis, altijd maar aan het werk. Hij ging de trap op naar de zolderkamer, zijn kamer. Het was praktisch ingericht, bed in de meest verre hoek, zo ver mogelijk van het raam af in tegenstelling tot zijn bureau met computer, dat tegen het raam stond. Hij deed de radio aan en ging op bed liggen. Volgens het late nieuws zou het een rustige, heldere nacht worden, een hele opluchting voor Pride, want hevig weer hield hem altijd wakker. En met die geruststellende gedachte viel hij inslaap.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Een krakend geluid, een lichtflits en een donderend gerommel vanuit de lucht. Daarmee werd Pride gewekt. Op zijn nachtkastje zag hij dat het 3.48 in de ochtend was. “Ze zeiden nog wel geen onweer” zuchtte Pride. Maar dat was niet het enige dat hem opviel in die nacht. Toen hij naar het raam liep om naar het onweer te kijken scheen de maan toch wel helder in zijn gezicht. Een plotselinge lichtflits verlichtte de tuin, en wat hij daar zag kon hij moeilijk thuis brengen. Het ding wat hij zag was half doorzichtig, helemaal donkergrijs tot zwart, en met een groot wit masker op. Dat kon hij zo goed zien omdat het ding zo ongeveer wel 4 meter groot was. Een vreselijke brul slaakte het uit, en al het glas in de straat sprong kapot. Het ding voelde volgens Pride hem aan, want plots keek het zijn kant uit, en greep het hem vast. Toen het ding hem aanraken kon Pride hem plots goed zien, zijn gele bolle ogen glinsterde achter het masker, en plots hoorde hij toch een half menselijke stem zeggen: “Mhmm, lekker zieltje”. Pride probeerde los te komen uit de greep van het beest, lachend om zijn pogingen te ontsnappen. Plots zag Pride nog iets onwaarschijnlijker dan het ding. Een felrode volle maan steeg op vanuit het Noorden, en steeg tot ver boven hun hoofden. Het ding merkte het ook op; het keek omhoog en precies op dat moment begon de rode maan net zo fel te schijnen als de zon, en verblindde het beest. Een snelle lichtflits van een zwaard, en het ding liet Pride los, die snel opkrabbelde om te zien wie zijn redder was. Het was een meisje van rond zijn leeftijd schatte hij, ze had vuilblond lang haar, en een merkwaardig kleed aan, helemaal zwart, met een wit teken en witte rafels aan de zijkant. Terwijl ze het monster afslachtte dacht Pride na. Na enkele seconde dacht hij dat dit gewoon een droom was, want er bestaan geen wezens zoals dat ding, en wie was zijn redder? Hij merkte dat het gevecht voorbij was, en keek op. Hemelsblauwe ogen ontmoette de zijnen. Er klonk een knal, een konijntje voor zijn ogen, en hij herinnerde zich niks maar van daarna.

Dit was de dag dat Pride voor het eerst in zijn leven een Shinigami had ontmoet.


Reacties:


OtomeNina
OtomeNina zei op 12 april 2011 - 22:23:
Erg leuk


Freaking
Freaking zei op 24 okt 2009 - 20:51:
Orgineel!
Mooi geschreven ook.
Ga je snel verder? n_n

<3