Hoofdcategorieën
Home » Harry Potter » Welcome to the dark side. » Meet Draco
Welcome to the dark side.
Meet Draco
Slaperig zat ik rechtop in mijn bed. De dag waar ik het meest tegenop zag, was aangebroken. Shekila was al lang en breed klaar en zat in de leerlingenkamer van Huffelpuf op me te wachten. Sloom stapte ik uit bed en trok mijn kleding aan. Laten we er maar het beste van hopen, dacht ik bij mezelf. Ik was nog niet halvewege de trap of Shekila begon al hyper te gillen. 'Alice! Het is zover! Vandaag hebben we onze eerste bijeenkomst.' Ik kreunde, maar wist een glimlach op mijn gezicht te toveren. 'Hoe kan je het toch dat jij altijd al zo vroeg zo hyper bent?' 'Duh, we hebben het hier wel over de SVP, met Harry Potter! En nou maar hopen dat ik geen stomme fouten maak, waardoor ik me als een sukkel opstel.' 'Relax Shekiel, je bent een prima heks. Het zou wel op zijn pootjes terecht komen.' Langzaam liepen we richting de Kamer van de Hoge Nood. Als we hem al konden vinden. 'Weetje het wel zeker dat dat ding op de 3e verdieping zit?' vraag ik nog maar een keer. Shekila knikt vastberaden. 'Honderd procent. Ik heb het écht zien staan op het blad.' Ik geloof haar, aangezien dat ding niet uit haar handen weg was te branden. 'Cho! Cho, wacht even!' gilt Shekila. Oh, heel fijn. Cho Chang, een afdelinggenote, zit er dus ook bij. Nu komt het helemaal goed. Cho weet moeiteloos de Kamer te vinden. 'Ik snap er niks van, we zijn er wel 5 keer langs gelopen!' zegt Shekila verontwaardigd. Ik rol met mijn ogen. Cho opent de deur en een hele groep mensen kijkt ons aan. 'Dit méén je niet.' fluister ik. Harry en zijn 2 trouwe volgelingen staan vooraan de groep. 'Fijn dat de Huffelpufjes tijd hadden om onze les bij te wonen.' begint Harry. Shekila giechelt zenuwachtig. Na zijn lange toespraak over dat we écht verweer nodig hadden, vooral in deze tijden, begint Harry met zijn lessen. Als eerste een Patronusbezwering. Shekila heeft hem zo voorelkaar, een schattig konijntje springt rond in de lucht. 'Goed gedaan, Shekila.' complimenteert Harry haar. Ze glimlacht nerveus terug. 'Serieus Shekiel, als je hem wilt verleiden, moet je toch iets minder nerveus worden.' zeg ik. 'Ik weet het Al, maar hij is zó knap.' Ik gnuif. Ik houd maar even stil dat ik daar andere ideeën over heb. Het beeld van de witblonde jongen glijdt over mijn netvlies, en mijn bezwering mislukt. In een kwartier is me er nog geen een gelukt. Anderen hebben er al 3 gedaan, of wel meer. Maar ik, ik kan proberen wat ik wil, maar krijg het niet voorelkaar. Ik word het zat en geef het op. 'Shekiel, ik ben even naar de wc.' zeg ik, omdat ik geen betere smoes kan verzinnen. Ik loop de Kamer uit, naar beneden, richting het Binnenplein. Ik ga onder een boom zitten en zie de witblonde jongen op me afkomen. Hij glimlacht. 'Hey, zag ik jou gister niet in de Grote Zaal?' begint hij. Dat is echt de domste openingszin die ik ooit gehoord heb. 'Ja, dat kan.' 'Hmm. Mijn naam is Draco, Draco Malfidus.' Hij spreek zijn achternaam uit alsof ik hem moet kennen. 'Aangenaam, ik ben Alice Fox.' 'Waarom zit je hier zo alleen?' 'Ik ben weggevlucht uit een les.' 'Welke?' Ik slik de SVP in, want ik wil niet stom overkomen. 'Toverdranken' verzin ik snel. 'Werd je professor Sneep zat?' Ik knik snel. Hij glimlacht. 'Ik ken het probleem.' Zo praten we wat door, en voor we het weten word het avond. 'Ik zie je nog wel een keer denk ik.' begin ik, wetende dat dat toch niet zo is. 'Morgen zelfde plek, zelfde tijd?' stelt hij voor. Ik weet mijn verbaasdheid te verbergen. 'Euh, ja. Okee.' HIj glimlacht weer, draait zich om en loopt weg.
Draco is hier lief<3
Maar inderdaad, wel zeer slechte openingszin aangezien iedereen daar elke dag in de Grote Zaal isxP
Maar het is wel een leuk verhaal<3
Snel meer