Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic

Het Algemene Schrijftopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 mei 2014 - 14:49:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen verhalen
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 5 okt 2014 - 17:52:
Ik wil NaNo doen, maar ik denk dat het verstandiger is om bezig te gaan met mijn PWS, want ik loop nu al drie weken achter op mijn planning (die drie weken geleden begonnen is).

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 okt 2014 - 17:53:
Oeh nee, dat klink inderdaad verstandiger

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 okt 2014 - 18:39:
@juuls ik bedoelde dat je gwn een basisidee neemt van een fanfic, dat omkeert naar wen originial en dat gaat schrijven =)

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 5 okt 2014 - 18:51:
Kan iemand me uitleggen wat NaNo precies inhoudt? Ik weet alleen dat je 50k aan woorden moet doen in een maand(?) En dat het geen fanfictie is, toch?
Voor de rest. Moet je het ergens online zetten of niet? En dat soort details. ^^

Ikke. Het lijkt me super leuk, maar stage, school, sport, rijles 'n stuffz.
Eerst even uitleg lezen van iemand.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 okt 2014 - 19:02:
Het mag fanfictie zijn, hoeft niet. Verder maak je een account op nanowrimo.org en daar kun je met mensen over de hele wereld die meedoen elkaar aanmoedigen en zo. Voor precieze informatie kun je vast op de site terecht. ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2014 - 7:06:
@Juul: je kan ook van idee veranderen na een paar dagen. Dat heb ik ook al gedaan.

Ik doe in november sowieso mee, maar waarschijnlijk schrijf ik het merendeel op papier als ik op de trein zit, want ik weet niet waar ik anders de tijd ga vinden.

We maken waarschijnlijk bimnenkort opnieuw een topic voor NaNo als jullie daar interesse in hebben!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 6 okt 2014 - 11:26:
Jawel is wel zo handig lijkt me

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 6 okt 2014 - 11:58:
@Kay: I know, maar toen lukte het echt voor geen meter en heb ik het opgegeven _0_

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 6 okt 2014 - 14:49:
Ja tof! En mag het nederlands?
ik ga het denk ik proberen. november toch?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 6 okt 2014 - 15:16:
Natuurlijk mag het Nederlands. De enige regel is eigenlijk dat het een nieuw plot (dus niet al aan het verhaal geschreven hebben, hoewel een planning mag) moet zijn. Verder zoek je het helemaal zelf uit. :' Maar er zijn ook mensen die bijvoorbeeld hun proefschrift schrijven met NaNo, dus eigenlijk maakt zelfs dat niet uit.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2014 - 20:10:
Alles mag, zolang je alles effectief in die maand schrijft dat je laat meetellen voor je word count. Want ik ken iemand die altijd zijn proloog al schrijft en dan pas vanaf hoofdstuk 1 begint te tellen, zodat hij iets heeft om mee te beginnen.
En vaak verandert hij dan die proloog toch voor de maand om is.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 okt 2014 - 7:28:
Mn vriendin berichtte me gisteravond dat ze zo'n tof idee voor NaNo had -Ik was ren beetje suprised, ze schrijft namelijk niet zo heel maar Rpt meer- en dat ze die graag met mij wou uitwerken
Enthousiast

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 okt 2014 - 10:15:
Als je met z'n tweeën NaNo't moet je eigenlijk 100.000 woorden schrijven.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 okt 2014 - 11:29:
Met z'n tweeën lijkt me zo frustrerend.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 okt 2014 - 15:29:
Ugh met zn drieeen. Maar voor mij telt het niet. Ik dir namelijk mijn eigen vergaal ook.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20