Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #5

Het (anti-)schooltopic #5

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2015 - 22:52:
Spui je frustratie, verspreid blijde goede-cijfer-boodschappen, zeur over docenten, vraag om huiswerkhulp, luister naar Alice Cooper of Pink Floyd, what have you.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 april 2015 - 9:56:
Kan je niet volgend weekend toch een paar uurtjes stelen? Je ergens opsluiten in een kamertje, misschien?
Als je er niets van in je hoofd krijgt, kan je dan niet proberen op een andere manier te leren? Ik weet niet hoe je het op dit moment doet, maar voor mij helpt het om dingen uit te tekenen. Het is natuurlijk afhankelijk van welke vakken het zijn of dat mogelijk is, maar anders zijn er nog genoeg andere technieken die je uit kan proberen. Misschien kan je een klasgenootje bellen en samen gaan vragen gaan beantwoorden?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 6 april 2015 - 10:01:
Ik kan in principe wel in een kamertje memopsluiten volgende week en ik dek dat ik dat ook wel ga doen. Maar ik denk niet dat andere technieken helpen. Ik doe het al jaren volgens hoe ik het nu doe en zo moet het denk ik ook blijven.
Ik ben gewoon heel gestrest omdat ik nog zoveel moet doen en er gewoon geen tijd voor heb deze week;(

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 april 2015 - 10:21:
Ik ben zelf in mijn tweede jaar van uni pas veranderd van manier van leren, en mij heeft het wat opgeleverd, dus je kan het altijd proberen. Al besteed je er maar een half uurtje aan.
Zet een kopje thee voor jezelf (dat werkt kalmerend) en daarna kan je niets anders doen dan aan de slag gaan, vrees ik. Misschien kan je een planning maken? Dan heb je overzicht.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 6 april 2015 - 12:29:
:/ plannen helpt niet bij mij. Ik hou me er nooit an. Wel bedank voor de tips trouwens ^^ maar ik denk niet dat het weggelegd is voor mij om een nieuwe methode te leren. Dan ga ik me alleen maar meer druk maken denk ik. Zucht :/

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 april 2015 - 12:35:
Maar bij plannen hoef je je er ook niet per se aan te houden! Wat ik het fijnst vind aan plannen, is dat het je dwingt om na te denken over hoeveel tijd iets gaat kosten. Stel, je maakt nu een planning en je ziet dat je per dag ongeveer zes uur moet studeren (ik gok maar wat), dan kan je je niet aan je planning houden, maar weet je wel wat er van je verwacht wordt, zeg maar.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 april 2015 - 12:49:
En het dwingt je ook het overzicht van je leerstof te zoeken. Als je aan iets begint te leren als "zestig pagina's" of als "vier hoofdstukken" is een hele andere mentaliteit.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 april 2015 - 13:12:
Ik wil graag ook even klagen: ik heb gewoon geen zin meer in m'n studie. De afgelopen acht weken heb ik geen fuck uitgevoerd (of, nou ja, alleen het broodnodige), terwijl ik normaal altijd al m'n vrije tijd aan m'n huiswerk besteedde. En gisteren had ik onverwacht een extra vrije dag en ik heb weer geen fuck gedaan, en vandaag ook niet, en ik ben gewoon zo verschrikkelijk klaar met wiskunde. 'k Heb het idee dat ik m'n grip op de stof kwijt ben, dat ik niet meer weet waar ik nou precies mee bezig ben, dat ik geen idee heb wat ik hiermee moet (later) en ook twijfel of ik er later wel iets mee wil en ik kan me er gewoon echt niet meer toe zetten. :/

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 april 2015 - 13:17:
*knuffels*
Ik denk dat het heel normaal is om het af en toe compleet zat te zijn; ik heb ook een periode gehad waarin ik vrijwel niets aan studie deed en in plaats daarvan zo'n vier keer per week uitging. Het is niet erg om af en toe even wat rust te nemen, juist als je eerst al je vrije tijd eraan besteedde, kan ik me goed voorstellen dat na een tijdje de maat een soort van vol is en dat je even niet meer wil. Ik denk dat als je probeert te accepteren dat het niet erg is om even niets te doen en gaat ontspannen, dat het dan vanzelf wel weer terugkomt.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 6 april 2015 - 23:16:
Wat Ems zegt inderdaad!
Maar, als je het écht niet meer wilt, kun je er altijd mee stoppen. Natuurlijk, afmaken en een diploma halen is beter, maar ik heb zelf een studie gedaan die ik écht niet meer zag zitten en dan zijn de komende jaren gewoon lang. Dan kun je beter een andere studie kiezen, één die je wel leuk vind. Of, het beroep, in ieder geval. Ik heb dat gedaan en het was echt de beste keuze die ik ooit heb gemaakt, so far.
Natuurlijk moet je niet zomaar ''opgeven,'' maar jaren studeren terwijl het niet leuk meer is, is al helemaal niks. Er zijn zoveel mensen die wisselen van studie omdat ze het niet goed weten, dat gebeurd echt heeeeeel vaak.

Het komt goed, either way. *hugs*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 april 2015 - 23:28:
Ik moet nog 11 weken dit jaar en dan nog 20 weken volgend jaar, dus hell no dat ik na 1,75 jaar ga stoppen omdat ik geen zin heb in nog 0,75 jaar wiskunde. Ik ga in ieder geval m'n bachelor halen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 april 2015 - 9:26:
Dat lijkt me inderdaad wel een goede keuze. Ik zit zegmaar ook met het idee in mn hoofd dat ik geen zin meer heb ik wat ik leer. Er is een opleiding die me veel leuker lijkt dan wat ik nu doe. Maar ik denk dat ik ook gewoon mijn diploma haal.
Bij jou werkt het natuurlijk iets anders. maar ik denk dat het inderdaad het beste is om gewoon je bachelor te halen. Als je nog maar 0,75 jaar te gaan heb.
En wat Emma zegt: misschien is het gewoon een dipje.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 april 2015 - 10:13:
Met hoeveel tijd, moeite, werk, brein en hart je in je studie moet gieten, verbaast het me niet dat je daar van uitbrandt, Bo. Ik hoop dat het snel beter gaat. <3

xcarrotx
xcarrotx

xcarrotx is offline

[249]
xcarrotx zei op 7 april 2015 - 10:40:
Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier last van hebben maar ik kan absoluut geen prioriteiten stellen. Ik vind het zo moeilijk om te bedenken wat ik nou belangrijker vind. Ik heb bijvoorbeeld donderdag een Frans proefwerk en vrijdag een Grieks proefwerk en ik sta op beide vakken best hoog maar nu heb ik voor allebei niet geweldig geleerd en moet ik wel voor allebei veel leren om een voldoende te halen... Dus moet ik prioriteiten gaan stellen. Voor welke wil ik een wat minder goed cijfer?
Dat vind ik dus echt moeilijk.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 april 2015 - 11:15:
Ik zou hetgeen kiezen wat je moeilijkst vind. Je zegt dat he op beide vakken hopg staat, naar vind je ze ook beide even makkelijk? Zo ja, dan zou ik toch kiezen voor hetgene waar je het laagst op staat.
Maar heb je geen a dere toetsen die je wel moeilijk vind? Dan kan je beter je aandacht daaraan besteden
-trouwens, wat ik altijd op middelbardeed was leren op het laatste moment. Ik deed er woensdag een uur over om Frans in mn hoofd te krijgen voor donderdad en donderdag een uur of misschien in mijn geval 2 uur voor Grieks, maar ik wil een goed voorbeeld geven ofzo-

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 7 april 2015 - 11:29:
Ja, wat Jen zegt. Afgaan op wat je het beste kunt. Zo zou ik voor bijvoorbeeld bij ons voor lagere overheid meer doen dan voor verbintenissenrecht, want verbintenissenrecht vind ik makkelijker. En anders kijken naar wat je het leukste vindt terwijl je het afweegt, want ik merk ook dat dat bij mij veel makkelijker blijft hangen.

Oh guys ik zit grieperig thuis en ik zit met een dampende kop tomatenbouillion aan mijn laatste dingen te werken. Ik ben nu bezig met mijn SLB verslag en het is ZO saai, want het is puur en alleen reflecteren op dingen en een verwerkingsopdracht over P&A - een van onze uitstroomrichtingen - maar dat is ook juíst niet de richting die ik op wil. Ah well, dit lukt me .

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20