Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het anime/manga topic

Het anime/manga topic

1 2
RedHill
RedHill

RedHill is offline

[80]
RedHill zei op 29 mei 2009 - 16:01:
Ik dacht, laat ik hier maar een topic over maken, want die is er nog niet

We kunnen het over verschillende series hebben, wat je al hebt gezien aan anime, of wat voor manga je hebt gelezen...
Ik kijk praktisch alle anime online, of ik download het (betere kwaliteit dan streaming), en ik heb een paar anime films op de plank staan (dus echte dvd's)... Maar het is best duur, dus meestal wacht ik tot er een actie oid is tot ik een serie koop die ik graag wil hebben (nu zijn dat onder andere Noein en Gunslinger Girl, die heb ik ook nog niet gezien).

Manga koop ik wel, die lees ik (bijna) nooit online, omdat het altijd zo lang duurt voordat een nieuwe pagina is geladen... Het enige wat ik wekelijks online lees is Naruto, nieuwe chapters, maar die heb ik dan zelf in de kast staan, dus dat is niet zo erg (ik koop het toch wel).
Andere series die ik in m'n kast heb staan en helemaal geweldig vind:
Alive the final evolution [hele leuke serie, een verrassende shounen]
Uzumaki [als je van horror houdt, dan moet je deze gelezen hebben. 3-delig, ik heb 'm compleet]
Kurosagi Corpse Delivery Service [beetje bizar, er zitten ook lijken e.d. in... combinatie van supernatural en mysterie]
Gintama [ik geloof niet dat ik ooit zo'n droog verhaal heb gelezen. het slaat nergens op, en is dus ook helemaal hilarisch]
God Child [in 19e eeuws engeland geplaatst, victoriaans, met een detective/mysterie-achtige sfeer.]

Wat ik nog graag wil lezen zijn Gyo (zelfde auteur als Uzumaki), Parasyte en Pandora Hearts, maar die laatste is nog niet uitgegeven, nog zo'n 7 maanden op wachten. :/ [Mijn wishlist is eigenlijk veel langer, maar te lang om toe te voegen )

Als je mijn totale lijstje wil zien van wat ik aan manga heb (totaal aan 81 boekjes in de kast ), meld het maar even, dan post ik het hier

Qua anime heb ik vergeleken met sommige mensen nog niet zoveel gezien, maar ik heb al een aardig lijstje opgebouwd. Lievelingsseries zijn onder andere Kuroshitsuji, Naruto en Petshop of Horrors. Ja, ik hoe nogal van vrij bizarre series, dus...

Dus, wie hier houdt ook van anime en manga?

KawaiiGirl
KawaiiGirl

KawaiiGirl is offline

[2]
KawaiiGirl zei op 27 juni 2009 - 16:57:
Ikke ook fan van anime en manga.
Ik zou ook graag een keeertje naar Japan willen
ik heb zelf ook stripboekjes van manga en hou van de animeserie Vampire Knight.
Verder heb ik nie echt tijd om animeseries te kijken
Wilde ik ff melden

RedHill
RedHill

RedHill is offline

[80]
RedHill zei op 27 juni 2009 - 18:16:
Abunai is een conventie. D'r komen heel veel mensen bij elkaar die dezelfde hobby hebben (hier dus anime, en japan ook in het algemeen). Vorig jaar waren er zo'n 1500 mensen, dus het is nog wel aardig wat. Naast Abunai! is er ook nog Animecon en Chibicon.

Wat je van Abunai kunt verwachten... Nou ja, er, je hebt heel veel dingen die je kunt doen. Er worden het hele weekend (vrijdag t/m zondag) anime series afgespeeld, er is een dealer room (waar er manga, anime en merchandise enzo wordt verkocht), een gameroom (waar je vanalles kunt vinden aan games), je kunt DDR doen, er zijn workshops, een cosplay competition (zoek op op youtube, de filmpjes daar zullen je wel op weg helpen ), en nog ontzettend veel meer.
Je kunt besluiten om een heel weekend te gaan, of ook een enkele dag. Als je een heel weekend gaat, kun je uit een aantal accomodaties kiezen. Je kunt op een camping slapen, of in een huisje, of in een hotel, en als er iemand dichtbij word kun je daar misschien ook wel slapen ;D

Dus, uh, vragen? x3

1 2