Hoofdcategorieën
Home » Forum » Stamcafé » Jouw angsten?
Jouw angsten?
Bodine zei op 16 aug 2012 - 17:03:
Oh die snap ik ook nooit. Waarom is iedereen zo bang om te verdrinken?
Oh die snap ik ook nooit. Waarom is iedereen zo bang om te verdrinken?
xNadezhda zei op 16 aug 2012 - 17:06:
Omdat dat een afschuwelijk oncomfortabele manier is om dood te gaan. & omdat het waarschijnlijk evolutionair voorgeprogrammeerd is, net als de angst voor slangen (zelfs in een land waar geen slangen dan wel geen giftige slangen voorkomen), de angst voor wezens die groter zijn dan jezelf (zoals ik met orka's, ook al heb ik nog nooit een echte orka of een echte walvis gezien) en meer van dat soort angsten.
Omdat dat een afschuwelijk oncomfortabele manier is om dood te gaan. & omdat het waarschijnlijk evolutionair voorgeprogrammeerd is, net als de angst voor slangen (zelfs in een land waar geen slangen dan wel geen giftige slangen voorkomen), de angst voor wezens die groter zijn dan jezelf (zoals ik met orka's, ook al heb ik nog nooit een echte orka of een echte walvis gezien) en meer van dat soort angsten.
CosmicPurple zei op 16 aug 2012 - 17:06:
Ja, weet je wat ik niet snap? Waarom niemand anders bang is voor CLOWNS! o_o
Ja, weet je wat ik niet snap? Waarom niemand anders bang is voor CLOWNS! o_o
Bodine zei op 16 aug 2012 - 17:08:
@Emma; jamaar. Nee. Maar. Dat komt misschien omdat ik zoveel onder water ben in 't zwembad dat 't me allemaal wel prima lijkt.
@Emma; jamaar. Nee. Maar. Dat komt misschien omdat ik zoveel onder water ben in 't zwembad dat 't me allemaal wel prima lijkt.
xEmma zei op 16 aug 2012 - 17:08:
IT nooit gezien. (dat is toch de naam van een enge clownenfilmiets?)
@ Bodine: tot het punt dat je longen zich met water gaan vullen en je afschuwelijk veel pijn hebt, waarschijnlijk.
IT nooit gezien. (dat is toch de naam van een enge clownenfilmiets?)
@ Bodine: tot het punt dat je longen zich met water gaan vullen en je afschuwelijk veel pijn hebt, waarschijnlijk.
CosmicPurple zei op 16 aug 2012 - 17:09:
Ik was als kind niet bang voor grote dieren. Grote honden, paarden, koeien, zelfs niet voor slangen of vogelspinnen. En met het ouder worden heb ik dat dan wel gekregen. Wat is dat dan? Was ik dan een onvoorzichtig kind of ben ik nu overdreven schrikachtig?
Ik was als kind niet bang voor grote dieren. Grote honden, paarden, koeien, zelfs niet voor slangen of vogelspinnen. En met het ouder worden heb ik dat dan wel gekregen. Wat is dat dan? Was ik dan een onvoorzichtig kind of ben ik nu overdreven schrikachtig?
xNadezhda zei op 16 aug 2012 - 17:09:
Ja maar, in het zwembad ben ik ook niet bang om te verdrinken. :p
Ik heb eigenlijk ook nog nooit een clown van dichtbij gezien? .__. En er is toch zo'n film met enge clowns? Die heb ik ook niet gezien. & ik geloof niet dat clowns al zo lang bestaan dat er een evolutionaire reden is om bang te zijn voor clowns.
Ik heb eigenlijk ook nog nooit een clown van dichtbij gezien? .__. En er is toch zo'n film met enge clowns? Die heb ik ook niet gezien. & ik geloof niet dat clowns al zo lang bestaan dat er een evolutionaire reden is om bang te zijn voor clowns.
xjeszell zei op 16 aug 2012 - 17:10:
Wespen. Ook grote menigten - maar idunno daar heb ik bij gigs geen last van maar in het OV of in een winkel wel. Spinnen. Mensen kwijtraken. Onbekende mensen bellen. En ik durf meestal niet tegen mensen die ik niet ken te praten.
En Do - ik ben ook bang voor clowns.
Wespen. Ook grote menigten - maar idunno daar heb ik bij gigs geen last van maar in het OV of in een winkel wel. Spinnen. Mensen kwijtraken. Onbekende mensen bellen. En ik durf meestal niet tegen mensen die ik niet ken te praten.
En Do - ik ben ook bang voor clowns.
xEmma zei op 16 aug 2012 - 17:10:
(...)Misschien zag je de gevaren gewoon niet als kind? Dat zie je bij dingen als karten, de kinderen gaan vaak harder omdat ze zich minder goed realiseren dat ze zich kunnen bezeren.
Bodine zei op 16 aug 2012 - 17:10:
@Emma; oh. Nou. Idunno. Still doesn't scare me somehow. ^^
@Emma; oh. Nou. Idunno. Still doesn't scare me somehow. ^^
CosmicPurple zei op 16 aug 2012 - 17:10:
Evolutionair vast niet ^_^
Maar ik heb het concept "clown" ook nooit begrepen. Wie kan dat nou leuk of grappig vinden?
Evolutionair vast niet ^_^
Maar ik heb het concept "clown" ook nooit begrepen. Wie kan dat nou leuk of grappig vinden?
xNadezhda zei op 16 aug 2012 - 17:11:
(...)Weet ik niet. Da's waarschijnlijk meer dat je je nu beter kan voorstellen wat voor vreselijke dingen er kunnen gebeuren met grote dieren? Of je hebt ondertussen slechte ervaringen met grote honden/orka's/vogelspinnen? Ik heb bij psychologie alleen geleerd wat er vaak als anti-angst-therapie gebruikt niet, niet zo heel precies hoe angsten ontstaan. :' 'cause they don't actually know, most of the time.
xEmma zei op 16 aug 2012 - 17:17:
Ik ben een stuk angstiger dan vroeger. Bij mij komt het denk ik door niet chille ervaringen + ik die grandioos kan overdrijven in mogelijke scenario's + onzekerheden.
Ik ben een stuk angstiger dan vroeger. Bij mij komt het denk ik door niet chille ervaringen + ik die grandioos kan overdrijven in mogelijke scenario's + onzekerheden.
xNadezhda zei op 16 aug 2012 - 17:24:
Idem. Hoewel dat met die niet-chille ervaringen eigenlijk best wel meevalt. Ik ben nu gewoon een zenuwpees, en vroeger liep ik te zeer met mijn kop in de wolken om te beseffen dat sommige dingen gevaarlijk kunnen zijn. Nu loop ik nog steeds met mijn kop in de wolken, maar dan wel met een grote boog rondom alles wat in mijn fantasie bezig is te ontploffen.
& ik ben bezig mijn vandaag-geen-internet-belofte aan mezelf te breken, dus ik ga ervandoor. :'
Idem. Hoewel dat met die niet-chille ervaringen eigenlijk best wel meevalt. Ik ben nu gewoon een zenuwpees, en vroeger liep ik te zeer met mijn kop in de wolken om te beseffen dat sommige dingen gevaarlijk kunnen zijn. Nu loop ik nog steeds met mijn kop in de wolken, maar dan wel met een grote boog rondom alles wat in mijn fantasie bezig is te ontploffen.
& ik ben bezig mijn vandaag-geen-internet-belofte aan mezelf te breken, dus ik ga ervandoor. :'
Iedereen heeft/had zijn angsten, zet ze hier neer!
Mijn angsten van vroeger;
Vroeger was ik altijd doodsbang voor assassin's, huurmoordenaars, ninja's, van dat soort types die zich verbergen in de schaduw en vervolgens je vermoorden.
Ik was ook bang voor hooibergen (die insecten), geen idee waarom.
En ik was bang voor het rioolmonster, een krokodil die ineens je badkuip of wc inkomt.
En muggen, ergh...