Hoofdcategorieën
Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #10
Het (anti-)schooltopic #10
Bodine zei op 17 mei 2018 - 9:36:
Oh check jij de correctiemodellen? Ik kan dat echt niet aan, kijk mezelf altijd veel te streng na.
Oh check jij de correctiemodellen? Ik kan dat echt niet aan, kijk mezelf altijd veel te streng na.
1Dzayn zei op 17 mei 2018 - 9:45:
Ik keek ze ook na, maar vakken zoals Engels zijn makkelijker na te kijken. Geschiedenis keek ik bijvoorbeeld niet na want dat hangt zo erg af van wie het nakijkt
Ik keek ze ook na, maar vakken zoals Engels zijn makkelijker na te kijken. Geschiedenis keek ik bijvoorbeeld niet na want dat hangt zo erg af van wie het nakijkt
xjeszell zei op 19 mei 2018 - 19:30:
Ik heb volgens mij mijn eerste examen wel nagekeken, maar ik werd er echt heel nerveus van... dus ik stopte al snel, haha.
Ik ben laatst toch maar naar de inzage van mijn beschouwing gegaan. Maar goed ook, want ik heb mijn punt wat omhoog kunnen werken. Super fijn. Een 6.8 voelt toch fijner dan een 6.3, hoewel het allebei voldoendes zijn.
Ik heb volgens mij mijn eerste examen wel nagekeken, maar ik werd er echt heel nerveus van... dus ik stopte al snel, haha.
Ik ben laatst toch maar naar de inzage van mijn beschouwing gegaan. Maar goed ook, want ik heb mijn punt wat omhoog kunnen werken. Super fijn. Een 6.8 voelt toch fijner dan een 6.3, hoewel het allebei voldoendes zijn.
xDevilBitch zei op 21 mei 2018 - 21:42:
Ik ben maar één keer naar een inzage geweest, en dat was als morele support voor m'n vrienden bij een tentamen waar twee voldoendes voor waren gehaald. Toen heb ik m'n cijfer wel omhoog kunnen lullen trouwens, ondanks dat dat niet m'n doel was.
Wij kunnen trouwens nooit zelf nakijken. Geen idee eigenlijk of ik het zou doen als het wel zou kunnen.
Ik ben maar één keer naar een inzage geweest, en dat was als morele support voor m'n vrienden bij een tentamen waar twee voldoendes voor waren gehaald. Toen heb ik m'n cijfer wel omhoog kunnen lullen trouwens, ondanks dat dat niet m'n doel was.
Wij kunnen trouwens nooit zelf nakijken. Geen idee eigenlijk of ik het zou doen als het wel zou kunnen.
xjeszell zei op 22 mei 2018 - 10:09:
Ja, ik bedoelde ook met m’n eindexamens, haha. Ik heb hier alleen snel naar m’n schrapkaarten gekeken, maar meer omdat ik het gevoel had dat dat “moest”. De rest kan ik idd niet nakijken, hoewel ik naderhand soms wel ff naar m’n samenvattingen kijk.
Ja, ik bedoelde ook met m’n eindexamens, haha. Ik heb hier alleen snel naar m’n schrapkaarten gekeken, maar meer omdat ik het gevoel had dat dat “moest”. De rest kan ik idd niet nakijken, hoewel ik naderhand soms wel ff naar m’n samenvattingen kijk.
xjeszell zei op 22 jan 2019 - 11:35:
*trapt topic omhoog*
Ik heb mijn eerste tentamen van deze periode gehaald met een 6.5. In eerste instantie een 6.3, maar er kwam iets niet overeen tussen het antwoordmodel en het tentamen en toen kreeg ik er daardoor 0.2 bij. Maar een 6.5 is afgerond een 7, dus dat voelt fijn. Vooral omdat ik in de eerste een 5.7 haalde, wat alleen was omdat IEDEREEN er 0,6 bijkreeg omdat het dusdanig slecht was gemaakt, dus dat was eigenlijk een 5.1. Dus. Ja. Ben trots.
*trapt topic omhoog*
Ik heb mijn eerste tentamen van deze periode gehaald met een 6.5. In eerste instantie een 6.3, maar er kwam iets niet overeen tussen het antwoordmodel en het tentamen en toen kreeg ik er daardoor 0.2 bij. Maar een 6.5 is afgerond een 7, dus dat voelt fijn. Vooral omdat ik in de eerste een 5.7 haalde, wat alleen was omdat IEDEREEN er 0,6 bijkreeg omdat het dusdanig slecht was gemaakt, dus dat was eigenlijk een 5.1. Dus. Ja. Ben trots.
Bodine zei op 22 jan 2019 - 12:32:
lekker hoor jesss!
ik vind het wel altijd raar als zulke dingen gebeuren. ik bedoel: wil je nou een opleiding van niveau of wil je een slagingspercentage? m’ja
lekker hoor jesss!
ik vind het wel altijd raar als zulke dingen gebeuren. ik bedoel: wil je nou een opleiding van niveau of wil je een slagingspercentage? m’ja
xjeszell zei op 22 jan 2019 - 13:10:
Ja, ik denk dat laatste, eigenlijk. I mean, ik denk dat dat de reden was dat dyl's slb'er zei dat 'ie zich nog lang niet uit hoefde te schrijven en alles wel goed komt, dat is ook deels in de hoop geweest van "goh, misschien haalt ie z'n herkansing en wil ie toch blijven en haalt ie z'n P en als er meer mensen zijn die hun P halen, is dat goed voor ons en voor hoe mensen ons zien".
Ja, ik denk dat laatste, eigenlijk. I mean, ik denk dat dat de reden was dat dyl's slb'er zei dat 'ie zich nog lang niet uit hoefde te schrijven en alles wel goed komt, dat is ook deels in de hoop geweest van "goh, misschien haalt ie z'n herkansing en wil ie toch blijven en haalt ie z'n P en als er meer mensen zijn die hun P halen, is dat goed voor ons en voor hoe mensen ons zien".
Bodine zei op 22 jan 2019 - 15:29:
dat us wel zo, maar op hoger onderwijs is je diploma meer waard als je van een goede onderwijsinstelling komt. dus als de opleiding moeilijker is, dan zullen werkgevers mensen met een diploma van jouw instelling prefereren over anderen, en dus zal je meer aanmeldingen krijgen omdat iedereen dat streepje voor wil hebben.
dat us wel zo, maar op hoger onderwijs is je diploma meer waard als je van een goede onderwijsinstelling komt. dus als de opleiding moeilijker is, dan zullen werkgevers mensen met een diploma van jouw instelling prefereren over anderen, en dus zal je meer aanmeldingen krijgen omdat iedereen dat streepje voor wil hebben.
xjeszell zei op 22 jan 2019 - 15:38:
ja nee precies, like. ik vond t ook best stom om te horen dat ze er 0,6 bij hadden gedaan toen en had het liever niet geweten, want ik dacht "wow heb hem gehaald!" terwijl dat eigenlijk niet zo was. Mh. Word liever streng beoordeeld en dat ik mn ects ook echt verdien, i guess.
On the other hand wil ik ook niet onredelijk streng worden benadeeld. Vorig jaar was ik naar de inzage van mijn betoog geweest, maar ik snapte niet waarom een zin fout was gerekend. Er stond volgens mij dat het een stijlfout was, maar ik wilde weten wat voor stijlfout precies zodat ik ervan kon leren.
"Ja, ik vind hem gewoon niet mooi, die zin."
"Oke, dat kan, maar wat is er fout aan deze zin? Wat voor stijlfout is het?"
"Ja, ik vind hem gewoon niet mooi..."
Bleek dat dat de enige reden was en dat 'ie helemaal niet fout was, hah.
ja nee precies, like. ik vond t ook best stom om te horen dat ze er 0,6 bij hadden gedaan toen en had het liever niet geweten, want ik dacht "wow heb hem gehaald!" terwijl dat eigenlijk niet zo was. Mh. Word liever streng beoordeeld en dat ik mn ects ook echt verdien, i guess.
On the other hand wil ik ook niet onredelijk streng worden benadeeld. Vorig jaar was ik naar de inzage van mijn betoog geweest, maar ik snapte niet waarom een zin fout was gerekend. Er stond volgens mij dat het een stijlfout was, maar ik wilde weten wat voor stijlfout precies zodat ik ervan kon leren.
"Ja, ik vind hem gewoon niet mooi, die zin."
"Oke, dat kan, maar wat is er fout aan deze zin? Wat voor stijlfout is het?"
"Ja, ik vind hem gewoon niet mooi..."
Bleek dat dat de enige reden was en dat 'ie helemaal niet fout was, hah.
Bodine zei op 22 jan 2019 - 15:58:
oh, dat is ook wel echt stom. maar niet eens per se te streng, meer gewoon onredelijk.
oh, dat is ook wel echt stom. maar niet eens per se te streng, meer gewoon onredelijk.
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.